Skip to main content
Geen onderdeel van een categorie

Wat doe jij op social media in 2022?

By 20/12/2021juli 24th, 2023No Comments
Home Wat doe jij op social media in 2022?

Wat doe jij op social media in 2022?

20/12/2021 | Leestijd: 2 minuten

De huidige krapte op de markt dwingt ons om creatief om te gaan met het vinden van nieuwe kandidaten. Daarom blijven wij ons ontwikkelen aan de hand van trainingen, maar ook door het efficiënter inzetten van onze huidige tools. En daarmee doelen wij op de tool social media. Dit medium is niet meer weg te denken uit ons dagelijks (bedrijfs)leven. Daarom houden wij ons graag bezig met het nóg efficiënter inzetten hiervan; op macroniveau analyseren wij het socialmediagebruik van verschillende markten én op microniveau benaderen wij kandidaten steeds gerichter.

Elke markt vergt eigen benadering

Zoals jullie weten zijn wij niet alleen actief op de Nederlandse markt, maar ook op de Europese markt. Verschillende markten met verschillende culturen. Iedere markt vereist een eigen benadering. Wist je dat Roemenen erg actief zijn op Facebook? De engagement van de Roemeense Facebookgebruiker is sky high. Ons recruitmentteam zet hier dan ook volop in met een bijbehorende Roemeense Facebookpagina. En nee, geen Google Translate voor ons! Wij hebben namelijk onze eigen Roemeense recruiter Pompilia Onaca. Zij is de taal vaardig en zorgt voor kloppende teksten met een duidelijke call-to-action. Daarnaast kent zij de markt. Van haar leren wij hoe wij kandidaten in Roemenië het beste kunnen benaderen. Een goed staaltje in-house expertise!

Ook zetten wij campagnes en job posts in om extra aandacht te vragen voor onze vacatures. De conclusie: campagnes leveren veel bereik op. Onze vijver wordt dus groter! De schone taak aan onze recruiters om de beste ‘vissen’ eruit te halen. Dit doen wij door het effectief benaderen van de kandidaten. Trainingen hebben ons duidelijk gemaakt dat elk persoon anders is. Dat is mooi! Want we hebben ook van elk karaktertype sowieso een persoon nodig om een goed team te vormen. De manier van communiceren stemmen wij af op type persoon. Dit varieert bijvoorbeeld van snel en direct communiceren tot veel herhaling en voldoende tijd nemen.

Nog meer in-house expertise

En er zijn nog meer ontwikkelingen gaande aldus, Recruitment Manager, Claudia van Bergen ‘’De kracht van social media blijft mij fascineren. Ik krijg er inspiratie van. Het benaderen van kandidaten wordt hierdoor ook steeds leuker, want we hebben stiekem al een inkijkje in hun leven. Het leuke is dat onze nieuwe collega, Content Marketeer, Nina Brugman zich dagelijks bezig gaat houden met het efficiënter communiceren via social media. Haldu Groep blijft zich dus ontwikkelen!”.

Onze zoektocht naar bekwame vaklieden blijft natuurlijk gewoon doorgaan. Benieuwd naar onze openstaande vacatures? Neem dan een kijkje op ons vacatureoverzicht.