Skip to main content
Geen onderdeel van een categorie

Haldu Groep: een typische ontwikkelcultuur

Home Haldu Groep: een typische ontwikkelcultuur

Haldu Groep: een typische ontwikkelcultuur

04/07/2022 | Leestijd: 3 minuten

Bij Haldu Groep zorgen wij goed voor ons team. Hoe we dit doen? Door onder andere ontwikkeling centraal te stellen. En juist daarom bieden wij een continue leerstroom aan door middel van opleidingen, cursussen en trainingen. Individuele leerdoelen en ambities van onze medewerkers vinden wij erg belangrijk, maar een stevig fundament staat volgens ons gelijk aan samen ontwikkelen. Daarom is Jörgen van den Boogaard van We-Groow een veelgeziene gast bij ons op kantoor. Hij heeft namelijk al diverse groepstrainingen gegeven om onze soft- en sales skills te blijven ontwikkelen.

Samen ontwikkelen

Maar hoe gaat dat in zijn werk, samen ontwikkelen? Jörgen van We-Groow laat het ons zien! Want hoor je ‘team’ dan denk je aan samenwerken. En juist hier zoomt Jörgen voor ons op in. Er is namelijk geen geschreven stappenplan voor samenwerking. Ieder persoon heeft een eigen karakter (lees: andere behoeftes), daarom heeft Jörgen als het ware eerst een 0-meting gedaan om zo de verschillende karakters in ons team inzichtelijk te krijgen. “Zo kennen we de blauwe karakters oftewel de analytische en objectieve types. Dan heb je de mensen met een voorkeur voor groen; zij hechten er belang aan dat iedereen gehoord wordt, oftewel empathisch en ondersteunend. Ook kennen we de personen met een voorkeur voor rood én deze types zijn resultaatgericht en overtuigd. En als laatste kennen we de gele mensen. Zij zien alles positief én geven veel energie aan hun omgeving”, legt Jörgen uit. Doordat wij nu onze eigen karakterkleuren kennen, zien wij al direct verbetering van de samenwerking binnen ons team. Sterker nog, wij pakken het groter aan én verbreden onze horizon met deze kennis door de nieuwe inzichten ook op extern vlak in te zetten.

Matchen en aanpassen

In onze Haldu-teams zitten dus verschillende persoonlijkheden, maar extern zijn nóg veel meer verschillende karaktertypes te vinden. Verschillende karakters die dus bij ons solliciteren óf die wij werven. Vanzelfsprekend is het niet effectief om al deze verschillende karakters hetzelfde te benaderen. Daarom heeft Jörgen ons kennis laten maken met dé effectieve structuren en communicatievormen afgestemd op karaktertype. “Hier hoort een stukje planning en voorbereiding bij, maar ook het opbouwen van een klik met de gesprekspartner. De volgende stap is om de zogezegde koopsignalen op te vangen. Een persoon kan namelijk een bepaalde boodschap zenden, waar hij onbewust een koopsignaal aangeeft”, aldus Jörgen. Stap voor stap krijgen wij zo steeds beter inzichtelijk wat de behoeften van onze kandidaten zijn. Want zoals we al eerder hebben gezegd: elk persoon is anders. En deze quote is zeker van toepassing bij zo’n internationaal bedrijf als Haldu Groep die verschillende culturen kent.

Kern van de training

Jörgen zijn trainingen zitten vol informatie, maar wat is nu eigenlijk dé kern? Nou, dat ons team snapt dat een kandidaat uit bijvoorbeeld Polen of Roemenië niet binnen één gesprek is overgehaald om in Nederland voor Haldu Groep te komen werken. Het recruitmentteam triggert de kandidaat om voor ons te komen werken én dan begint de ‘nadenk-periode’ pas. Aan onze recruiters en internationale HR-employees de taak om hen te begeleiden tijdens deze cruciale periode. Wij willen namelijk helemaal niet dat zij een overhaaste beslissing maken. Wij willen juist dat zij een weloverwogen beslissing maken om voor ons te komen werken. En dat als ze hier op de bouwplaats van een van onze opdrachtgevers staan; onze medewerkers ook daadwerkelijk blij zijn met het besluit om voor ons te komen werken!

Kijk jij ook verder dan cijfers, heb je een groot inlevingsvermogen én wil jij jezelf continue blijven ontwikkelen? Dan pas jij perfect bij ons! Neem snel een kijkje in ons vacatureoverzicht.